Neja Veselko Pogorelčnik je izdelala zanimiv eksperiment Lava lučka v okviru pouka na daljavo (ISPN). Sestavine za eksperiment lahko najdete kar v domači kuhinji, tako da lahko lava lučko izdelate tudi sami.
Potrebujete:
– jedilno olje
– voda
– črnilo ali barvilo za živila
– šumeče tablete
Pri poskusu opazimo pojava hidrofilnost in hidrofobnost. Med vodo in sestavinami šumeče tablete (natrijev ali kalijev karbonat in določena kislina) poteče tudi kemijska reakcija, ki povzroči mehurčke plina ogljikovega dioksida in zanimiv vizualni učinek.
Razlaga poskusa
Črnilo se meša z vodo, zato se voda obarva. Lastnost črnila, da je »rado« v stiku z vodo, imenujemo hidrofilnost. Voda, ko smo jo obarvali s črnilom zaradi boljše vidljivosti, se ne meša z jedilnim oljem, kar imenujemo hidrofobnost.
Snovi v šumeči tableti v vodi reagirajo, ne reagirajo pa z oljem. Produkt kemijske reakcije je plin ogljikov dioksid, ki je redkejši od vode in olja, zato mehurčki plina splavajo iz tekočin in ustvarijo učinek lava lučke.
V preteklih dneh smo v 7. razredih podrobno obravnavali slovensko pripovedko Martin Krpan. Izdelke učencev (opise, risbe in sestavke) si lahko ogledate v spodnjem videoposnetku.
Po obilnem tradicionalnem slovenskem zajtrku so učenke in učenci 2.a razreda zavihali rokave. Malo so tehtali, malo mešali in gnetli ter spekli čudovite medenjake. (foto) Nasmejani in s polnimi trebuščki jih ponujajo tudi vam! Starši, hvala, ker nam pomagate popestriti koronašolski vsakdan!
Učenci sedmih razredov so pri urah slovenščine zelo ustvarjalni. Na daljavo smo obravnavali pesem Mary se predstavi (avtorja Mileta Klopčiča) z izseljensko in domovinsko tematiko, nastale so številne lepe risbe, ki si jih lahko ogledate v spodnjem videoposnetku.
Učenci 2.a razreda vedo, da je narava najboljša telovadnica, učilnica in igralnica. Sedaj pa ugotavljajo, da tudi najboljši atelje! Predstavljajo vam svoje umetnine (foto). Ponosna sem na njih!